ІІ заняття

ІІ заняття
Тема: Методи й методологія наукових досліджень
Мета: сформувати основні поняття, прийоми, категорії НДР, елеме­нти її організації; висвітлити  питання, пов'язані з по­шуком і методикою роботи над науково-дослідницькою роботою , архівними ма­теріалами, з методами науково-дослідної, експери­ментальної роботи, з самостійною роботою над статтею, рефератом, проек­тами.

Дата проведення:     
План роботи
з/п
Тема
теор
практ
1.
Круглий стіл на тему: «Методи й методологія наукових досліджень» (керівник-майстер Гришина Н.О.)
1. Спосте­реження в природі й суспільстві, порівняння, вимір і статистична обробка отриманих даних. Експеримент і обробка його результатів. 2. Моделювання природних і суспільних процесів. Аналіз і синтез як складові елементи наукових досліджень.
3. Абстракція, індукція і дедукція в наукових дослідженнях. Системний аналіз як метод розшифрування найбільш складних явищ. 
4. Визначення власних методів дослідження. Опис проведення власного експерименту.
20 хв.

2.
Обмін досвідом з питань:
- Самоосвіта по організації НДР. Джерела знань(поняття про самоосвіту, організація самоосвіти; робота з джерелами знань : читання, ведення записів; алгоритм роботи з книгою; довідники, словники і робота з ними; автор і наукова етика; інтелектуальна власність та її захист.
- Інформація (типи, види, властивості інформації; достовірність інформації; створення бази даних; монографії, статті, рукописи, періодичні видання, архівні фонди; методи фіксації і зберігання науко­вої інформації; бібліотечні каталоги,  види каталогів і робота з ними; опис та анотування науково - літературних дже­рел на бібліотечних картках, методика ведення конспекту, наукові щоденники та щоденники спостережень; систематизація зібраної інформації).
 - Експеримент (види, ознаки, складові, етапи експерименту; дослід і послідовність його виконання, його напрями; спостереження, їх види, алгоритм, завдання; звіт)

20 хв.

3.
Практична робота Підготовка роботи до захисту
1. Оформлення наочного матеріалу (ілюстративний матеріал - таблиці, графіки, фотознімки - і його роль в обгрунтуванні доказу положень), підготовка доповіді на засіданні товариства, матеріалів для наукових конференцій та публікацій. Написання реферату (анотації) з теми дослідження. Підготовка звіту (доповіді) проздійснення експерименту, оформлення результатів досліджень.
 2.Укладання плану доповіді. Написання доповіді. Заслуховування та аналіз деяких доповідей. Виступи учнів з доповідями по темам наукових робіт перед учнями-науковцями, аналіз доповідей з метою максимальної підготовки учнів до шкільного захисту робіт.  
3.Публічний захист   -      Шкільний захист наукових робіт.           

30 хв.
4.
Опрацювання літератури по питанню організації науково-дослідницької роботи
- Бугай О.В., Кириченко В.Т. Залучення школярів до науково-дослідницької діяльності з біології // Біологія - 2005.- № 5.- С. 20-21
-   Калошин В.Ф. Пошукова активність – основа творчості // Обдарована дитина - 2011.- № 3.- С. 2-5.
15 хв.

5.
Індивідуальна робота

15хв
Завдання для роботи між заняттями
Створення спільної презентації з питань, що обговорювалися на засіданні майстер-класу під час обміну досвіду